קונסורציום של משקיעים מוסדיים כולל לאומי פרטנרס, מיזראחי טפהוט בנק, מיטב, פיניקס פיננסי וקלירמרק קפיטל הודיעה על רכישת אפליקציה של מוניות ישראליות (לשעבר מקבלות מוניות) תמורת 188 מיליון דולר.
עסקה זו מגיעה לאחר מוקדם יותר השנה רשות התחרות בישראל התנגדה לרכישה על ידי Gett of Sparing Payments App Pango, שהודיעה במאי 2024 כי היא תשלם 175 מיליון דולר עבור החברה.
בין בעלי המניות של גט שימכרו את ההימור שלהם הם Vostok New Ventures (VNV), הגישה של לן בלאווטניק ו- MCI Capital.
הדאגה של רשות התחרות בישראל הייתה שפנגו הופך למונופוליסטי מדי בעולם התחבורה בדרכים. זוהי כיום אפליקציית החניה הבולטת ביותר שמתרחבת לעולמות מכירת כרטיסים ותשלומים לתחבורה ציבורית, בעוד של- GETT יש נתח השוק הגדול ביותר בשוק אפליקציות המוניות, לאחר שיאנגו נחלש בעקבות ההפרדה שלה מינדקס, ואחרי Uber, הפועלת ברוב מדינות המערב, משכה ממפקחים במבצע בישראל ב -2023. Gett מחזיקה גם את שדה הנשק של Ben.
האם בעלי המניות התפשרו?
VNV, קרן שוודית עם שורשים רוסים, מעדכנת את ערך החברה בכל רבעון. היא הייתה בעלת כ -44% ממניות החברה לפני שמכרה אותה, ובדיווח היא פרסמה כדי לסכם את המחצית הראשונה של 2025, הזמינה את הערך של גטס על 209 מיליון דולר, עלייה של 13% לעומת השנה שעברה. לכן נראה כי בעלי המניות התפשרו על הערכת השווי של החברה.
לפני שנחתם העסקה, כתב VNV, "גם אם פעילות התחבורה בישראל מאטה בתקופות של מלחמה שנכנסת למרחב האווירי במדינה, היא הוכיחה חוסן גבוה בשנים האחרונות. ההסלמה האחרונה בסכסוך הייתה השפעה זניחה על הפעילות בישראל בזכות התאוששות מהירה מאוד, ואילו בהצמיחה בבריטניה מונעת על ידי מספר רשומות של משתמשים שהצטרפו לשירות.
"החברה המשיכה לבנות מומנטום ברבעון השני והיא צפויה לסגור 2025 משמעותית לפני הביצועים של השנה שעברה. מזומנים ושווי מזומנים חרגו מ -69 מיליון דולר נכון ליום 30 ביוני, 2025. אנו ממשיכים לתמוך ולהיות אנרגיה על ידי מסלול ההנהגה של גט.
פורסם על ידי גלובס, ישראל חדשות עסקיות – en.globes.co.il – ב- 15 באוגוסט 2025.
© זכויות יוצרים של מו"ל גלובס Itonut (1983) בע"מ, 2025.